Większość przedsiębiorców ma bezpośredni lub pośredni kontakt ze swoimi klientami. Część z nich musi walczyć o każdego potencjalnego klienta. Niektórzy jednak nie muszą tego robić. Może to wynikać chociażby z unikalnego charakteru działalności. Poza tym, oferowanie najlepszych warunków i najlepszych cen jest magnesem na takie osoby. Nie wszyscy jednak mają łatwo. By zawalczyć o klienta przedsiębiorcy muszą się bardziej postarać. W grę wchodzą między innymi różnego rodzaju promocje, upusty, rabaty. Ludzie lubią być doceniani i lubią, gdy dla nich robi się pewne wyjątki. Opuszczenie ceny, czy dodanie gratisu lub upominku do zakupów jest idealnym tego przykładem. Czasami dla gratisu część osób kupuje rzecz, której w ogóle nie potrzebuje. I tak trzeba dobierać produkty, by były atrakcyjne. Innym sposobem walczenia o klientów jest reklama. To właśnie ona ma ogromną siłę oddziaływania. Nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy, gdyż tworzone są one w taki sposób, by docierały do podświadomości człowieka, wyrabiały dobrą opinie o reklamowanym produkcie i w ten sposób skłaniały do zakupu. Przedsiębiorca nie może bardziej patrzeć na swój zysk. Przede wszystkim powinno mu zależeć na zdobyciu zaufania i lojalności klientów. Dzięki temu będzie osiągał zyski i jego działalność będzie rentowna.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply