Założenie własnej firmy – niezbędne czynności

Aby założeń własną działalność gospodarcza, trzeba wykonać szereg czynności – niestety w naszym kraju założenie własnej firmy nie jest jeszcze tak łatwe i szybkie jak w wielu krajach Europy czy świata. Na pewno najpierw trzeba mieć jakiś dobry pomysł na swój biznes, jeśli założenie firmy ma nam przynieść prace i wynikające z tego korzyści. Warto tez policzyć środki, jakie jesteśmy w stanie przeznaczyć na prowadzenie – przynajmniej w początkowej fazie – własnego przedsiębiorstwa. Należy udać się do właściwego miejscowo urzędu, gdzie zamierzamy prowadzić naszą firmę, my otrzymać wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Kolejne niezbędne wizyty to odwiedzenie urzędu skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, aby zadeklarować płacenie składek na ubezpieczenie społeczne i innych. Jeszcze przed wizyta w urzędzie skarbowym warto już wiedzieć, w jaki sposób będziemy się rozliczać z fiskusem, czyli jakiego rodzaju podatki będziemy płacić przy określonym profilu działalności gospodarczej. Oczywiście niezbędne będzie też założenie konta, bankowego, służącego nam jako konto do rozliczania się z działalności firmy. Niezbędne będzie też zamówienie odpowiednich pieczątek – należy dobrze wybrać nazwę naszej przyszłej firmy, okazuje się bowiem, że w prowadzonym biznesie nawet taki niuans ma swoje znaczenie – w nazwie firmy może występować nasze nazwisko.