W pewnych sytuacjach bardzo efektywne jest zastosowanie przez przedsiębiorcę promocji sprzedaży. Chodzi tutaj o okresową aktywizację sprzedaży poprzez zachęty materialne skłaniające do zakupu. Zazwyczaj trwają one tylko pewien krótki okres. Pokrywają się one z czasem wprowadzenia nowego produktu na rynek, ze wzrostem konkurencji, wejściem na nowy rynek, posiadaniem nadmiarem zapasów. Takie sytuacje wymagają zastosowania promocji w celu przyciągnięcia do przedsiębiorstwa jak największej liczy klientów. Taka promocja obejmuje szeroki zakres stosowania bodźców skłaniających do zakupu. Z pewnością należy do nich sprzedaż premiowana, która polega na tym, że przy zakupie jednego produktu, drugi otrzymujemy w promocyjnej cenie. Innym przykładem jest sprzedaż po obniżonych cenach. Zazwyczaj stosowana jest po sezonie w celu wyprzedania wszystkich zapasów. Kolejny sposób to dołączanie do zakupów gratisów, upominków lub bezpłatnych próbek. Klienci lubią czuć się doceniani i z pewnością powrócą do miejsca gdzie tak zostali potraktowani. Wręczanie kuponów w formie ulotek będzie swego rodzaju zaproszeniem do naszego przedsiębiorstwa. A nagrodą za przyjście będzie możliwość skorzystania z rabatu albo odebranie gratisu. Jest jeszcze wiele rodzajów stosowania promocji sprzedaży. Każdy przedsiębiorca powinien, co jakiś czas ją stosować w celu zachęcenia klientów do zakupów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply